dan toch geen dagje strand... - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Debbie Segal - WaarBenJij.nu dan toch geen dagje strand... - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Debbie Segal - WaarBenJij.nu

dan toch geen dagje strand...

Blijf op de hoogte en volg Debbie

07 September 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Hallo! Hier ben ik alweer... Ik wilde eerst geen blog schrijven vandaag, zoveel spannends heb ik niet te vertellen, maar Robbie vond toch dat er elke dag geblogd moest worden en aangezien ik altijd luister (haha) doe ik dat maar :-) Zondag dus... de laatste dag voor onze eerste werkdag en we hadden er eigenlijk op gerekend een dagje naar het strand te gaan, ons eerste kleurtje op te doen, want we vallen hier nogal op nu met ons bleek velletje :-) Maar tarara... vanochtend was de lucht grijs en tegen de tijd dat we goed en wel ontbeten hadden begon het te donderen en te regenen (we dachten eerst dat het een aardbeving was, de borden in de keuken rammelden). Geen dagje strand dus... We zijn dan maar met een boek in de hangmatten gekropen, ook niet onaangenaam, en uiteindelijk stopte het met regenen, zodat we even naar de supermercado konden. Gisteren hebben we ons eerste etentje bij Flipflop's gehouden, je kan daar vanalles eten maar hun Thaise en Indonesische curry's zijn niet normaal, zo lekker! (ik weet het, niet echt Costarican food maar dat maakt niet uit eens je ze geproefd hebt!) Een heerlijke Frozen Mojito erbij en voor Robbie een Mango Colada... yummie... en daarna begon de jetlag die er eerst niet leek te zijn toch een beetje boven te komen, dus we zijn vroeg onder ons muskietennet gedoken. Maar bon, ik dwaal af... We gingen dus naar de supermarkt omdat we af en toe ook eens zelf willen koken, en vanavond eten we heel simpel een tonijnsla met een lekker slaatje en toast erbij. Nu ik deze blog schrijf is deze verorberd en ook ons lunchpakket voor morgen is klaar: burrito's met homemade guacamole, rundsvlees, tomaat, rode ui en coleslaw... het kan slechter denk ik! Goed, terug naar vanmiddag: de regen bleef weg, maar het bleef redelijk grijs, al is het hier gelukkig ALTIJD minstens een graad of 28-30, best aangenaam! We zijn een eindje gaan wandelen richting Playa Chiquita en hebben ons in het zand gezet om naar de golven te kijken, en te kijken hoe een man zijn ongeveer 6 jarige dochter surflessen gaf... ongelooflijk om te zien hoe snel dat meisje ermee weg was. Een kind leert veel sneller, heeft geen angst en is flexibeler dus ouders onder jullie: niet te flauw en gooi jullie kinderen in het diepe, met welke sport, hobby of kunstvorm dan ook! Je ziet hier onder de locals ook helemaal niet zoveel van die vervelende flauwe "bleiters" als bij ons, hier fietsen ze op hun 8ste in hun eentje met een surfbord onder hun arm naar het strand! Soit, we dwalen weer af, toen we uitgekeken waren op golven, zand en nieuwsgierige krabben, gingen we kijken of we een fiets konden kopen. Dat hebben we vorig jaar ook gedaan: een tweedehands fiets gekocht en op het eind van de vakantie terug verkocht voor de helft van de prijs, het bespaart je een hoop geld want het huren van een fiets kost ongeveer 5 dollar per dag, terwijl een fiets kopen 80 dollar kost, als je hem weer verkoopt heb je dus een hele maand voor 40 dollar gefietst! Jammer genoeg waren er op dat moment geen fietsen te koop, we hebben er dan maar eentje gehuurd tot morgenavond, hun gepush om een nieuwe fiets te kopen genegeerd en hopelijk vinden we dan morgen wel fietsen om te kopen. We zien wel... nu zijn we alvast reuzebenieuwd naar onze eerste werkdag! Er zullen een heleboel nieuwe dieren zijn, nieuwe mensen ook, nieuwe manieren van werken... morgen dus een interessantere blog ;-) Ciao! x

• 08 September 2014 - 10:15

Linda En Walter:

tof dat jullie zich terug thuis voelen en zo te horen is het er heel lekker eten. Nu nog een blij weerzien met de dieren en het kan weeral niet meer stuk . heel veel groeten en genieten maar. We kijken al uit naar de volgende verslagen .

• 08 September 2014 - 12:12

Tony En Rita:

blij dat jullie al goed gesetteld zijn, ni moeilijk waarschijnlijk :-)
    wij hebben alles ontvangen hoor, ook zonder Facebook.
    we zien al uit naar het verslag van jullie eerste werkdag, benieuwd of het weer zo'n toffe bende gaat zijn zoals vorig jaar.
    geniet van elke moment en van elkaar. xxx